Assalamualaikum !
 
Nak story sekejap. Tak lama pun. Pasal kawan lama. Kita orang dah kenal lama. Dari kecik. Sekarang rasanya kita orang dah berkawan selama 10/11 tahun. Lama kan ? Susah senang bersama. Eh ye ke ? Hehe. Nak tahu siapa ? Kejap lagi bagi tahu.
 
Dia tu kan kecik je orangnya, comel, cute, tapi dia chubby. Jangan main-main tau. Walaupun dia chubby. Dia atlet sekolah. Hebat kan ? Kawan saya :D Dia jenis periang.
 
Dulu kan, kita orang tak rapat macam nie. Dulu kita orang gaduh. Percaya tak ? Tak nak percaya sudah. Tak suruh pun. Hehe. Rumah kita orang kat cheras dulu kan, atas bawah saja. Jiran. Mak ayah pun saling kenal.
 
Tapi ingat cara dia nak berbaik masa kita orang gaduh. Dia pasang tali dekat tepi tangga. Petang tu dia panggil. Dia cakap dia nak cakap sesuatu. Pergilah. Sekali terlanggar tali tu. Nasib tak jatuh. Pastu dia hulur tangan. Salam. Berbaik la kita orang. Dari situ start kawan.
 
Kita orang ada jugak gaduh. Gaduh manja-manja. Banyak benda yang kita orang luangkan bersama. Tadika bersama-sama. Ingat lagi yang kita ada tukar beg dan kasut sekolah sebab cikgu pesan jangan singgah kedai lepas balik sekolah. Tapi kita singgah jugak. Degil kan kita waktu kecik ? Nasib baik tak kena marah.
 
Semua orang pernah buat jahat kan ? Samalah kita orang pun. Kalau siapa la yang tahu rumah kita orang dulu kan. Pergi tengok tangga tepi rumah kita orang. Penuh dengan contengan. Haha. Kreatif tak ? Macam-macam nama ada. Lukisan pun ada. Ada tangkap gambar. Nak tengok ke ? Tak payah laa. Hehe.

Bila petang je, kita suka keluar. Duduk dekat taman. Tak pun pergi kedai beli apa-apa yang kita nak beli. Ada ezzaty, diba and tasya. Rutin harian kita dulu kan ? Hehe.

Sekarang, semuanya dah berubah. Dia duduk Sungai yang banyak Besi. Dia pindah sana masa Form 1. Aku pulak duduk Semenyih nie. Hmm. Seriously, rindu kenangan lama tau. Tak boleh la semua kenangan nak cerita kat sini. Bahaya. Bila pergi kem sana, pergi rumah lama. Tengok tulisan yang still ada sampai sekarang.
 
 Nama dia kan Balqis Najiha binti Nordin. Nickname ? Mestilah ada :D Tapi kan bahaya. Nanti dia marah. Sebab nickname tu budak sekolah rendah je yang tahu :D


Nie lah orangnya. Dalam gambar memang tak nampak chubby. Jumpa betul-betul. Jeng jeng jeng :D Moge kita berkawan sampai bila-bila.

Okay la. Wassalam

 


Thank You :)